thesimmy

Alla inlägg under januari 2012

Av Samantha TS3 - 30 januari 2012 18:31

Trädgårdsarbete

Din sim har lättare att lära sig trädgårdsarbete om den har egenskaperna "gröna fingrar" eller "älskar naturen" för att odla de bästa plantorna hjälper det om simmen har den livslånga belöningen "supergröna fingrar" för 20 000 livslång lycka.


Utmaningar

Mästerplanterare - En mästerplanterare måste plantera varje typ av växt som kan planeras i spelet. När du bemästrar alla sorter kan du minska ogräsmängden betydligt hos framtida växter.

Botanisk boss - Botaniska bossar måste skörda minst 75 perfekta frukter och grönsaker. Efter så många perfekta skördar kommer de botaniska bossarnas växter nästan aldrig att dö av misskötsel.

Mästerfarmare - Mästerfarmare har skördat minst 650 frukter och grönsaker. En mästerfarmares växter förblir vattnade och gödslade längre, vilket gör deras trädgårdar effektivare.

Av Samantha TS3 - 30 januari 2012 07:34

Introduktion

Ta del av vägen mot berömmelse i The Sims 3 I Rampljuset Katy Perry Collector's Edition med unikt innehåll med Katy Perry-tema och en exklusiv affisch i spelet. Din sim kan bli en superstjärna som sångare, akrobat eller trollkonstnär ... och till och med extraknäcka som DJ. Nya, valfria sociala funktioner ger dig möjlighet att hålla kontakten med kompisar och dela med dig av dina stora ögonblick via rubriker, meddelanden och liveuppdateringar i spelet.

  • Collector’s Edition innehåller en nedladdningsbar lokal plus en frisyr, modekläder och en gitarr med Katy Perry-tema, scenrekvisita med frukttema och en exklusiv affisch.
  • Bli en stjärna – Ge dig in i en ny värld och lev drömmen som sångare, akrobat, trollkonstnär eller DJ. Se dina simmar stiga mot berömmelse – eller kraschlanda spektakulärt medan de uppträder inför andra simmar.
  • Skapa nya simmar – Nya egenskaper och livslånga önskningar ger dig fler verktyg för att berätta historier som du själv vill.
  • En helt ny värld – Den helt nya världen Starlight Shores har nya lokaler och nya föremål som kan finslipa din sims talanger.
  • Bli berömd – Bygg din egen scen och se dina simmar uppträda på utsålda arenor inför en jättepublik.
  • Boka eller var värd för gig – Med hjälp av den valfria SimPort-funktionen kan du skicka din sim till en kompis spel för att uppträda i kompisens värld, boka gig, åka på turné och till och med få recensioner.
  • Håll kontakten (Valfritt) – Skaffa nya kompisar, håll kontakten och dela med dig av dina historier och upplevelser utan att lämna spelet. Med nya individuella nyhetsrubriker, meddelanden och liveuppdateringar kan du lägga upp dina simmars framgångar, dela med dig av speltekniker, skapa önskelistor och skicka presenter, söka efter nya kompisar och dela med dig av minnen.
  • Nytt prestationssystem – Få belöningar för uppfyllda mål och avklarade specialutmaningar som kan spåras och delas ut via nyhetsrubriker och meddelanden i spelet. Nya prestationer kommer att införas regelbundet.
Jag gillar det! Har länge viljat ha sångerskor och sångare, m.m
All info kommer från EA!!!

Av Samantha TS3 - 30 januari 2012 07:25

Detta har alla medlemmar på se.thesims3.com fått i meddelande. Här kommer meddelandet:

Hej, allihop

Som många av er har hört sedan vi presenterade expansionspaketet The Sims 3 I Rampljuset, kommer vi att integrera helt nya, fantastiska funktioner både i spelet och via nya funktioner på Min sida hos www.TheSims3.com för att kunna ge er nya sätt att hålla kontakten med kompisar och andra personer i The Sims värld som aldrig förr! 

Vi erbjuder nya sätt för dig att umgås med dina kompisar medan ni spelar The Sims 3, bland annat hur folk delar med sig av nyheter, chattar med sina kompisar och deltar i olika prestationer. 

The Sims är en spelserie som sätter dig i förarsätet och låter dig uttrycka din kreativitet och berätta historier. Alla nya, sociala onlinefunktioner är valfria. Det är upp till dig hur du väljer att spela och dela med dig.

Här nedan hittar du mer information om vilka nya förbättringar som är på gång för dig och dina kompisar!

Vilka nya funktioner kommer att läggas till på Min sida?


Det kommer att bli en ny layout på din Min sida hos www.TheSims3.com får en ny layout. Du har möjlighet att dela med dig av dina simmars senaste äventyr, gilla uppdateringar om ditt spel och inlägg från dina kompisar, och även att uppdatera spelarloggen på din Min sida när minnen dyker upp i ditt spel. När du klarar av olika prestationer kan din spelarlogg också uppdateras så att du delar med dig av nyheten om din bedrift till dina kompisar. De här tilläggen börjar när The Sims 3 I Rampljuset släpps, men du kan även använda dem i andra expansionspaket och i grundspelet.

Dina kompisar kan också välja att delta i de nya funktionerna och därigenom kan du se vilka uppdateringar de har om sina simmar och deras historier.

Hur kommer den nya layouten att se ut?
















Med den nya layouten vill vi tala om några viktiga skillnader:

Kommentarer:
Som vi beskrivit här ovan kommer spelarloggen att aktivera massor av nya uppdateringar och även ett fortsatt stöd för valet att kunna kommentera och skriva meddelanden till dina kompisar. Det kommer att fungera som den befintliga kommentarsfunktionen, men med fler typer av nyhetsinlägg. När vi uppdaterar spelarloggen till den nya layouten kommer de gamla kommentarerna på din spelarlogg inte att följa med.

Integritetsinställningar:
Det är upp till dig! Gör din sida öppen för alla, bara för dina kompisar eller håll den för dig själv. Vi vet att det är viktigt att kunna välja vilka man vill interagera med.

Dela med dig på Facebook eller Twitter:
Du kan även dela med dig av dina kommentarer på ditt konto hos Facebook eller Twitter. Ibland gör dina simmar något som är så otroligt att du vill tala om det för alla. Den nya funktionen på Min sida ger dig den möjligheten.

Önskelista och Min studio:

Din önskelista och Min studio kommer att visas på din Min sida, så att de blir mer tillgängliga för dina besökare.

Klistermärken:
Du har fortfarande tillgång till dina klistermärken, men du kan inte sätta upp dem på din min sida som du kan göra nu. Vi undersöker alternativ för att leka med klistermärken - och vi kommer att hålla utkik efter era synpunkter om vad ni vill se här.

Med alla nya förändringar kommer anpassning av din Min sida, som val av färgschema och egen bakgrundsbild, inte att stödjas.

Vi är säkra på att du kommer att älska de nya funktionerna på din Min sida och hoppas att du kommer att pröva dem. Kom ihåg att vi alltid lyssnar på och uppskattar era synpunkter, så tala om vad ni tycker och diskutera det på forumen!

Min kommentar: Jag gillar det... Kanske kommer det användas på bloggen...8½/10. Läste inte superduper noga men jag uppfattde allt viktigt.

Av Samantha TS3 - 29 januari 2012 20:00

Sunset Valley är den enda staden som följer med i grundspelet The Sims 3. Staden har 97 tomter, varav 21 möjliga att bebygga. Här finns en park där din "sim" kan ha picknick, fiska, spela schack eller promenera tillsammans med andra "simmar". I staden finns också teater, gym, restauranger, affärer, badaläggning m m. Här finns också arbetsplatser t ex polisstation, stadshus, kontor, militärbas, forskninngsstation (alla kärriärer har sin egen byggnad)


I Sunset Valley blandas moderna och till och med futuristiska byggnader med nostalgisk arkitektur och design med rötterna i 50-talets amerikanska förorter. Den unika staden bebos av 25 spelbara familjer. "Simmarna" kan besöka sina vänner och grannar i deras hem och även ringa sina vänner.

Av Samantha TS3 - 29 januari 2012 19:49

När en sim höjer nivån på sina färdigheter öppnas nya förmågor. T ex om man har höga poäng i logik ges möjligheten att undervisa andra simmar, höga poäng i matlagning tillgång till recept, höga poäng i fiske ger större fiskar o s v. Samlarfärdigheten skiljer sig från de andra färdigheterna eftersom den inte visas på färdighetsmätaren utan i endast redovisas i en färdighetsjournal.


Du kan inte se simmens färdigheter på färdighetsmätaren förrän du fått din första färdighetspoäng. Efter det kan du också se statistik i din färdighetsjournal.

När en sim når nivå 10 i en färdighet får simmen ett diplom med e-post. Diplomet kan simmen hänga på väggen eller sälja för 1000 simdaler.


Du kan även läsa böcker för att träna upp din sims färdighet. Men jag avråder er att bara läsa böcker. Det tar längre tid efter nivå 6. Jag har upplevt det så i alla fall.


För att fortare höja färdighetsnivån kan simmen ta lektioner i vissa färdigheter. Att gå en lektion höjer färdigheten en nivå. Lektioner i följande färdigheter kan du få på nedanstående platser;


På Fort Vättens militärbas kan man ta lektion i händighet för 400§


På Lamornas hedersarena kan man ta lektion i atletisk för 400§


På bistron Lilla Korsika och på Hugges Fritös kan du ta lektion i matlagning för 400§


På Nytt o Fräscht snabbköp kan du gå på lektion i fiske för 400§


På Wilsonoffs folkteater kan du gå på lektion i gitarr för 400§


På stadshuset kan du gå på lektion i karisma för 400§


På Dombums Kontorsbyggnad kan du ta lektion i författande för 400§


På Markövertagföretagens forskningsanläggning kan du gå på lektion i logik för 400§ och lektion i trädgårdsarbete för 400§

Ibland kan det kosta 320 beror på.



Hur blir enklare att lära sig


Jag har själv lärt mig detta. Det blir inte lika drygt då.

  1. Ta en lektion i färdigheten t ex matlagning.
  2. Gå hem och öva, öva, öva! Laga mat, om och om igen. ( Du får ett förråd på köpet! )
  3. Läs bok 1. Och öva. o.s.v

Är du tonåring kan du gå med i aktiviteter efter skolan. Det ger en fördel.

Av Samantha TS3 - 29 januari 2012 12:30

Ja, jag har inga bilder tyvärr men det går väl ändå... eller?


  1. Du måste vara inne på byggläget och använda skapa pool/skapa fontän.
  2. Gör poolen så långt du vill innan krökarna kommer.
  3. Nu när du har kommit dit; använd , och . för att kröka poolkanter/fontänkanter.

Klart! Lite luddigt men borde funka!

Av Samantha TS3 - 29 januari 2012 12:15

Här kommer några regler för min blogg. Främst för vad du inte får göra i kommentarerna.

 

Jag tar upp konsekvenserna för om du bryter reglerna: Din kommentar blir borttagen, eller får du en varning är de vanligaste åtgärderna.


Om du är otrevlig flertal gånger så blir det inte kul för dig. Du får inte kommentera inlägg då, vare sig det är snällt eller elakt. Och det leder till att jag måste kolla alla kommentarer och då kan det ta tid om jag har ett specifikt tema som folkhar frågor till. Enkelt sagt: Är du dum många gånger i kommentarerna så förstör du för alla andra.


Ja, nu ska jag spela lite sims! Uppdaterar en gameplay sen kanske...? Vill ni?

Av Samantha TS3 - 29 januari 2012 11:01

Jag har glömt nämna den här bra sidan, Ifokus. Där finns allt och lite till. Jag är (såklart) mest inne på thesims.ifokus.se. Där hittar du alla The sims spel, 1,2,3. Jag kan säga till vissa vad jag heter på ifokus, men det är egnetligen inget märkvärdigt.


Där finns fusk, byggen, hur du gör en värld, hur du spelar legacy och massa mer. Du som inte har sett den sidan borde kolla in den.

Presentation


Jag bloggar om sims 3+ medeltiden. Och jag skriver om allt. Färdigheter, jobb, livet på sims.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Har du laddat ner något från t.ex. LoriandaSims3.com?
 Ja, mycket! Typ allt som finns på sidan!
 Ja, lite grann...
 Beror på vad det är...
 Kan man ladda ner saker från andra sidor?!
 Nej!

Senaste inläggen

Era inlägg

Regler

- Skicka inte reklam för dig själv eller andra. Dessa frågor tas bort.

- Skriv bara samma fråga en gång. Jag svarar bara på en av frågorna och tar bort den andra om du av misstag skulle göra detta.

- Om jag inte har svarat på din fråga har jag antingen inte sett den eller så måste jag ta reda på svaret innan jag svarar.

- Sök alltid med sökrutan eller kolla i besvarade frågor innan du ställer frågan. Svaret på din fråga kanske redan finns på bloggen?

- Din fråga ska handla om The sims 3, bloggen, datorer eller mig själv. Andra frågor tas bort.

- Tänk på att en fråga är just en fråga. Skriv inte kommentarer och/eller gästboksinlägg i frågerutan.

- Jag blir jätteglad av frågor så du får absolut fråga hur många frågor du vill!

- På helg/lovdagar kan det ta 1-3 timmar för mig att besvara din fråga, på vardagar kan det ta 1-9 timmar. I värsta fall tar det ett dygn.

Kommer från Fantasims3!

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

RSS

Translate/Översätt

Realse

I rampljuset:

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards